موزه بازار دِمِستان قشم افتتاح شد

به گزارش ردبلیط، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم افتتاح موزه بازار دمستان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: این موزه در قالب 30 غرفه در کنار قلعه پرتغالی‌ها و با هدف حمایت از فعالان صنایع دستی قشم برپا شده است.

ایوب زارعی با اشاره به لزوم کارآفرینی اظهار داشت: نوآوری در نحوه ارایه داشته‌های بومی و محلی در قالب موزه بازار و حرکت به‌سوی تخصصی کردن بازارهای سنتی برای معرفی داشته‌های جامعه محلی، یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده گردشگران از اقصی نقاط کشور در انتخاب جزیره زیبای قشم به‌عنوان مقصد سفرهای زمستانی، با همکاری مدیریت‌های مرتبط، بازارهای تخصصی در حوزه صنایع‌دستی، خوراک و داشته‌های فرهنگی طراحی‌شده و در حال اجراست.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: موزه بازار دمستان در قالب 30 غرفه در کنار قلعه پرتغالی‌ها و با هدف حمایت از فعالان صنایع دستی قشم برپا شده است.

زارعی تصریح کرد: همراهی جامعه محلی و به‌ویژه بانوان هنرمند جزیره در حوزه صنایع‌دستی یکی از انگیزه‌های مهم ما برای توسعه این بازارهای تخصصی است.

وی گلابتون دوزی، خوس دوزی و شک بافی، حصیر بافی، سبد بافی، ساخت اشیاء کاربردی با استفاده از سیس خرما، ساخت ساز سنتی عود، صنایع دستی دریایی، ماکت سازی لنج، توربافی، گرگوربافی، ساخت زینت آلات با صدف، تندیس های دریایی، برقع سازی، پارچه بافی و قلاب بافی را از جمله صنایع دستی بومی قشم عنوان کرد.

این مقام مسوول ابراز داشت: پیش از این قرار بود موزه بازار دمستان قشم تا 12 اسفندماه برپا شود ،اما با توجه به استقبال بانوان قشمی برای ارایه دست ساخته های بومی در این مکان پیش بینی می شود مدت زمان برگزاری آن تا بعد از تعطیلات نوروز تمدید گردد.

منبع:

نویسنده

آخرین اخبار و مقالات

قزوین رتبه اول نقاط حادثه خیز در کشور را دارد

درباره ی پل قاضی زاهد گلپایگان

راه اندازی ۲۴ نوروزگاه در استان البرز

۱۹۴ مدرسه آماده اسکان نوروزی فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد