“گردشگری” کلید توسعه اقتصادی کرمانشاه است

به گزارش ردبلیط؛ فرید خلیلی اصلی‌ترین مزیت کرمانشاه که می‌تواند کلید توسعه اقتصادی استان باشد را بخش گردشگری اعلام و اظهار کرد: کرمانشاه به چند دلیل در حوزه گردشگری دارای ظرفیت است که یکی از مهم‌ترین آنها وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در استان است.

وی ادامه داد: آثاری مانند طاقبستان، بیستون، غار قوری قلعه و… در کمتر کشوری مانند دارند و از همین رو می‌توانند گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جذب کنند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه یادآور شد: کرمانشاه علاوه بر داشتن این جاذبه‌ها، از آب و هوای چهارفصل برخوردار است که می‌تواند در تمام فصول سال حتی ایامی که هوا سرد است، میزبان گردشگران باشد.

خلیلی بخش گردشگری را مهمترین حوزه‌ای دانست که باید در سال‌های آتی محور تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها باشد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به چند دلیل اهمیت دارد که یکی از مهمترین این دلایل مباحث زیست محیطی است، زیرا در بخش گردشگری بر خلاف سایر حوزه‌ها پیامدهای تخریبی متوجه محیط زیست نیست و از همین رو می‌توان گردشگری را زمینه توسعه پایدار دانست.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در سال‌های آتی با رشد تکنولوژی که در حال شتاب گرفتن است، هم اوقات فراغت مردم و حتی سطح درآمد و رفاه بیشتر شده و فرصت برای گردشگری بیش از گذشته فراهم خواهد بود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه معتقد است، کرمانشاه جاذبه‌های گردشگری خاصی دارد که افراد دارای تمکن مالی را بیشتر به سمت خود جلب می‌کند و از همین رو سرمایه‌گذاری در این بخش توجیه خواهد داشت.

خلیلی اشاره‌ای هم به زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری داشت و فراهم کردن امکانات رفاهی خصوصا در حوزه اقامت از جمله هتل‌های با کیفیت را از مهمترین این موارد برشمرد.

وی اضافه کرد: به علاوه کرمانشاه در حوزه غذا نیز به عنوان شهر خلاق جهان شناخته شده و می‌تواند فرصتی برای گردشگری در بخش خدمات غذا باشد.

به گفته معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، رونق گردشگری با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند موتور محرک سایر خدمات نیز باشد.

خلیلی از مزایای توسعه گردشگری برای کرمانشاه هم یاد کرد که علاو بر اشتغالزایی و ایجاد ثروت در استان، می‌تواند به رشد فرهنگی کرمانشاه نیز کمک کند و افزود: تجربه نشان داده استان‌هایی که گردشگرپذیر هستند، رشد فرهنگی بیشتری هم دارند.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان ابراز امیدواری کرد با رشد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، کرمانشاه در بلندمدت به یکی از جذاب‌ترین استان‌های کشور در بخش گردشگری تبدیل شود.

منبع:
ایسنا

نویسنده

آخرین اخبار و مقالات

قزوین رتبه اول نقاط حادثه خیز در کشور را دارد

درباره ی پل قاضی زاهد گلپایگان

راه اندازی ۲۴ نوروزگاه در استان البرز

۱۹۴ مدرسه آماده اسکان نوروزی فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد